Légitársaság és poggyász információk
Tervezett mentetrend/ 2025 charter járataink
Úti cél | Repülési nap | Légitársaság | Menetrend | Poggysz súly | Fedélezti ellátás | ||
Tunézia | Kedd | Nouvelair |
|
|
nincs | ||
Rodosz | Kedd | Aegean |
|
23 + 8 kg | van |
A végleges menetrendet az 1 héttel indulás előtt megküldött beszállókártyán/ flight couponon ismertetjük.
Figyelem: A dinamikus utazási csomagokhoz tartozó menetrendet a visszaigazoláson találják!
Bőröndkár bejelentése
A bőröndkár bejelentéséhez minden úti cél esetében a repülőtéri jegyzőkönyv felvétele szükséges.
Aegean légitársaság
Az utas a légitársaság weboldalán tudja leadni kártérítés kérelmét, az ott megjelölt dokumentumok csatolásával:
- https://en.aegeanair.com/contact/?_ga=2.220251096.110526975.1627913060-501197717.1627913060
- FAQ categories / Baggage / Damaged luggage
- My baggage has been damaged, what I have to do?
- contact us
Wizzair légitársaság
Az utas a repülőtéri jegyzőkönyv felvételét követően minden információt megkap a kárigény rendeléséhez.
- a javíttatás az utas felelőssége, a javításról készült számla benyújtásával jogosult a kártérítésre
- amennyiben a poggyász nem javíttatható, úgy a szerviznek írásos igazolást kell kiállítani a poggyász becsült értékéről és típusáról.
Nouvelair légitársaság
Az utas a kártérítési igényét a customer.baggage@nouvelair.com e-mail címre tudja leadni, az alább megjelölt beszkennelt vagy jó minőségben lefotózott dokumentumok csatolásával:
- repülőtéri jegyzőkönyv (PIR report)
- repülőjegy
- bőröndcímke
- kompenzációt kérő levél
- számla vagy a bőrönd javítására vonatkozó árbecslés
- érvényes bankszámlaszám adatok
Ha javíthatatlan a bőrönd, akkor a fentieken kívül még elküldendő:
1. igazolás egy bőröndjavító cégtől
2. számla vagy árbecslés egy hasonló bőröndre
Smartwings légitársaság
Az utas a légitársaság weboldalán tudja leadni kártérítés kérelmét https://claim.smartwingsgroup.com/, az ott megjelölt dokumentumok csatolásával:
- beszállókártya
- poggyászcímke
- fénykép a sérült poggyászról
- lakcím és bankszámlaadatok
- a sérült poggyász vásárlását igazoló bizonylat vagy annak értékéről szóló igazolás
- igazolás a javításról vagy igazolás a javíthatatlanságról
Kisállat szállítása repülőn
- Aegean Airlines (Roszosz, Kréta - Heraklion): letölthető itt
- Nouvelair (Tunézia): letölthető itt
- Smartwings (Tunézia): letölthető itt
- Wizzair: háziállat szállítása nem lehetséges
Folyadék szállítása a repülőn
Folyadékot – aeroszolt, italt, fogkrémet, krémet, kenőcsöt, illetve gélt – legfeljebb 100 ml-es kiszerelésben, maximum 1 liter űrtartalmú, átlátszó műanyag zacskóban szabad csak felvinni a kézipoggyászban az utastérbe. Folyadékot 100 ml-nél nagyobb kiszerelésben kizárólag a feladott poggyászban lehet szállítani.
Gyógyszer szállításasa repülőút folyamán
Az első és legfontosabb szabály, hogy utasforgalomban veszélyes áru szállítása tilos!
Gyógyszerek és egyéb orvos által felírt készítményekre (inzulin, folyadék, stb.) nem kell külön engedély, de csak az utazáshoz és a tartózkodáshoz elegendő készítményt érdemes magunkkal vinni, betartva az általánosan elfogadott elveket!
Fémbeültetés és pacemaker alkalmával sem kell engedélyt kérni, de utasbiztonsági átvizsgálás előtt érdemes szólni a ott szolgálatot teljesítőknek, főleg pacemaker esetében!
A biztonság kedvéért, elkerülendő a félreértéseket, érdemes az orvostól, vagy a kezelést végzőtől egy írásos dokumentumot kérni az utazás előtt, hogy az utasnak szüksége van az adott gyógykészítményre az utazás ideje alatt!
A légitársaságok, a tranzit országok és a célállomások előírásai és szabályai eltérőek lehetnek, ezekről indulás előtt érdemes tájékozódni!