311
UTAZÁSI FELTÉTELEK 2015.
35–14. nap között bejelentett módosítások miatt személyenként 5.000,- Ft/fő
módosítási díjat számol fel az utazási iroda. Amennyiben a szerződés több pon-
tonmódosul, a fenti összegekminden egyesmódosítás esetén, külön-külön ki-
számlázásra kerülnek (pl. úti cél módosítása indulás előtt 35 napon túl:
3 x 3.000 Ft/fő – légi járat, időpont, szálloda). Az utazás megkezdése előtt 14
napon belül a szerződés egyoldalú módosítására nincs lehetőség. Akciós uta-
zások szerződése az akciók időtartamának lejártát követően csak a módosítás
időpontjában hatályos árak alapján módosíthatók.
A jelen Utazási Feltételek III/5. pontjában megjelölt szerződésmódosítás lehe-
tősége az árak csökkentésére nem terjed ki, vagyis időpontmódosítás esetén
– amennyiben az új időponthoz tartozó utazási díj alacsonyabb az eredeti árnál
– az utazás kizárólag az eredeti szerződésben rögzített utazási díjon történhet,
mivel az utazási iroda is ezen ár figyelembe vételével szerződött partnereivel
(szálloda, légitársaság stb.). Így egy, már szerződött utazásra a későbbiekben
nem érvényesíthető az akció; ennek érdekében nincs lehetőség szálloda- vagy
időpontmódosításra. Akciós árak esetén a szállodák szűkíthetik az étel- és ital-
választékukat.
6) Ha egyes utazásoknál a lemondási feltételek az 5-ös pontban foglaltakhoz ké-
pest eltérnek, azt a programfüzet, illetve a szerződés külön tünteti fel.
Amennyiben az Utas által befizetett összeg nem fedezi az Utazási iroda 5-ös
pontbanmegállapított költségeit, az Utas köteles a különbözetet a lemondás
időpontjától, illetve – a lemondás közlésének elmaradása esetén – az utazás
megkezdésének időpontjától számított 8 napon belül az Utazási irodának
megfizetni
.
7) Biztosítás: a betegség-, baleset- és poggyászbiztosítás ajánlottan köthető iro-
dánkban. Útlemondási biztosítás: Utasainkra nézve kötelező, díját felárként szá-
mítjuk fel, hatálya azonban nem terjed ki az olyan lemondásokra ill. módosítá-
sokra, amelyek az Utas saját érdekkörében felmerült ok miatt következtek be.
A biztosítási szabályzatban meghatározott esetekben a biztosító – az Utazási
iroda igazolása alapján – a felmerült sztornó-költséget -20 % önrészesedés
megtartásamellett – visszafizeti az Utas részére. A storno biztosítás alapját ké-
pezi az a részvételi díj, az illeték, a kerozin pótdíj, és minden egyéb járulékos
költség.
Az útlemondási biztosítás díja nem visszatérítendő!
8) Az utazásképtelenséget a biztosított köteles annak bekövetkeztétől számított
3 napon belül az Utazási irodának írásban bejelenteni. Ezen bejelentési kötele-
zettség nem avagy késedelmes teljesítése miatt keletkező bármely kárt a biz-
tosított köteles viselni.
9) Ha az Utas az utazás során váratlanul megbetegszik, vagy baleset éri, a feltét-
lenül szükséges gyógykezelés felmerült költségeit a biztosító az utasbiztosítás
keretében és feltételei szerint téríti meg.
Ha az Utas az utazásmegkezdése előtt megbetegszik, betegségét hivatalos or-
vosi igazolással kell igazolni legalább az indulási időpont előtt 3 munkanappal
ahhoz, hogy az Utazási iroda – esetleg – lehetőséget tudjon adni időpont mó-
dosításra. Amennyiben az Utas erre nem tart igényt a sztornó-biztosítás, vala-
mint a III/5-ös pont feltételei lépnek életbe.
IV. TOVÁBBI FELTÉTELEK
1) Az Utazási iroda köteles a szerződésszegésével okozott kárt megtéríteni, azon-
banmentesül a kártérítési felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a szerződésszerű
teljesítés érdekében úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvár-
ható.
2) Az Utazási iroda nem köteles a részvételi díjat visszatéríteni, ha az Utas vala-
melyik szolgáltatást saját elhatározásából, vagy érdekkörében felmerült okból
nem vette igénybe.
3) Az utazás során az Utas az általa más személynek okozott kárért közvetlen fe-
lelősséggel tartozik.
4) Az Utazási iroda a szolgáltatás természeti környezetének rendkívüli okból tör-
ténő megváltozásáért, az időjárás megváltozásából, illetve természeti okokból
eredő kellemetlenségekért, vagy károkért felelősséget nem vállal.
5) Az utazás megvalósítása érdekében más cégekkel is (pl.: repülő- és hajóstár-
saságok, szállodák, partnerirodák) együttműködünk. Az utazás során felme-
rülhet, hogy a repülőgép indulása/érkezése, a fakultatív programok lebonyolí-
tása, illetve a transzfer időpontjamegváltozik. Az ezen társaságokműködéséből
adódó problémákért (sztrájk, késés, technikai problémák, stb.) felelősséget
nemvállalunk. Repülős utaknál a repülőgép-társaságok amenetrendben vagy
egyéb kiadványokban szereplő időpontoktól bármikor eltérhetnek. Szükség
esetén a repülőgéptípus, repülő társaság, repülőtér és a járat cseréjére sor ke-
rülhet.
A repülőgépen szállíthatómaximális poggyászsúlyhatár a légitársaság
függvényében változhat, a többletsúly díjkülönbözetét az utasnak a repülő-
téren, az indulás előtt ki kell fizetnie
. Az Utazási iroda nem felel a közlekedési
vállalatok járatainak késéséből, szolgáltatásainak elmaradásából eredő káro-
kért. Amennyiben az utas bármely okból (pld. a termetéből adódóan) a repülő-
gépen történő utazás során nem egy helyet vesz igénybe, de csak egy helyre
rendelkezik foglalással, illetve repülőjeggyel, az Utazási iroda jogosult
az igénybe vett hely után a költségeket (repülőjegy, reptéri illeték stb.) az utassal
szemben utólag is érvényesíteni.
Magyarországról történő indulás esetén az utas legalább 2 órával a gép indulása
előtt köteles a repülőtéren tartózkodni. A repülőgépes utazások első és utolsó
napjai utazási napok, nem pedig nyaralási napok, ezáltal nem lehet azzal szá-
molni, hogy az indulás a délelőtti órákban lenne, a visszautazás pedig az esti
órákban. Az odautazás esti járat esetén az első éjszakába, a hazautazás reggeli
járat esetén az utolsó éjszakába nyúlhat. Az utas jelen szerződés aláírásával
tudomásul veszi, hogy a repülőgép indulási ideje néhány órával a tervezett idő-
pont előtt is megváltozhat, a késések pedig egészen gyakoriak az utóbbi évek-
ben, amit nemcsak a kedvezőtlen időjárási viszonyok okozhatnak, hanem tech-
nikai problémák is, elsősorban a légifolyosók túltelítettsége. Az utazási iroda
vállalja, hogy az esetleges változásokról az utasokat azonnal tájékoztatja.
A charter légitársaságokmenetrendjének alakulására az utazási irodának nincs
ráhatása, azokat a légitársaságok maguk alakítják.
A repülőút során felmerült csomagkár esetén az Utasmég a repülőtéren köte-
les a problémát haladéktalanul az utaskísérő felé jelezni, aki köteles erről
a helyszínen jegyzőkönyvet felvenni, és az Utas kifogásának a helyszíni szolgál-
tató felé történő bejelentése során közreműködni. Amennyiben az Utas okirattal
bizonyította, hogy a helyszíni szolgáltató a jogos, és igazolt kárát nemorvosolta,
úgy köteles azt 15 napon belül elbírálás végett bejelenteni az utazásszervező-
nek. Ezen határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
6) Az utazási szerződés nem megfelelő teljesítése esetén a panaszra okot adó
esemény helyszínén az Utazási iroda képviselőjével, vagy a közreműködő part-
neriroda képviselőjével az Utasnak haladéktalanul közölnie kell kifogásait, és
ezt jegyzőkönyvben kell rögzíteni.
A helyszíni jegyzőkönyv kizárólag az Utas
panaszának rögzítésére szolgál: semaz, sema helyszíni intézkedés nem je-
lentik azt, hogy az Utazási iroda a panaszt jogosnak fogadná el, avagy fele-
lősségét azzal elismerné.
Az utazás tényleges befejezését követő 3 napon belül
a panaszt a jegyzőkönyvvel együtt írásban, postai úton vagy személyesen kell
tudomásra hozni azon irodával, amelyikkel az Utas jogviszonyban áll. A jegyző-
könyv rögzítésének elmulasztásából, valamint a közlések késedelméből eredő
károk az Utast terhelik, és az Utazási irodamentesül a kártérítési kötelezettség
alól. Az időben benyújtott panaszlevelekre az Utazási Iroda 30 napon belül írás-
ban (fax, e-mail, vagy levél formájában) válaszol.
7) Előre nem látható, az utazási irodán kívül álló okok, akadályok (a szálloda túl-
töltése vagyműszaki okok) esetén az Utazási Iroda fenntartja a jogot, hogy kár-
térítési felelősség nélkül – tekintettel arra, hogy ez nem minősül az utazási
szerződés lényeges módosításának – a lefoglalt szálláshellyel megegyező ka-
tegóriájú másik szállást biztosítson ugyanazon országban, ezáltal az utazási
szerződést egyoldalúan módosítsa. Ha az Utazási Irodának módjában áll, még
az utazás megkezdése előtt magasabb árkategóriájú szállodát is felajánlhat,
azonban amennyiben az Utas azt elfogadja, a díjkülönbözet az Utast terheli.
8) A katalógusban található fakultatív szolgáltatások tájékoztató jellegűek, azok
megrendelésére az utazás helyszínén van lehetőség. Ezen szolgáltatások nyúj-
tására az Utazási Iroda (illetve közreműködője) csak akkor köteles, ha a fakultatív
szolgáltatás teljesítési helyén a teljesítés feltételei adottak (pl. az adott program-
hozmegfelelő időjárás, jelentkezőkmegfelelő száma, stb.), és az Utas a részvé-
teli díjat az iroda képviselője által jelzett időpontig maradéktalanul megfizeti.
9) A poggyász őrzéséről és felügyeletéről az utazás során az Utas köteles gondos-
kodni. A repülőn, buszon, valamint a szállodában elveszett csomagokért fele-
lősséget nem vállalunk. Ilyen esetben az adott társasághoz kell fordulni a prob-
lémával.
A szállodában kihelyezett széfekért, és az abban elhelyezett
tárgyakértkizárólagazadottszállodavállalfelelősséget,azUtazásiirodanem.
10) Az Utazási iroda fenntartja a jogot, hogy az utazási tájékoztatóban foglaltaktól
indokolt esetben eltérhet.
11)
Felek jelen szerződés aláírásával kikötik a Budapesti XVIII. és XIX. ker. Bí-
róság kizárólagos illetékességét.
12) Az Utas jogosult az utazási szerződésben lekötött utazásban való részvétel
jogát olyan harmadik személy részére engedményezni, aki megfelel az utazási
szerződésben meghatározott utazási feltételeknek, azonban az ebből eredő
módosítási és többletköltségek az Utast terhelik.
A jelentkezést elfogadó nyilatkozatot átvettem, a fenti utazási szerződést el-
fogadom, és a velem együtt utazókra nézve is kötelező érvényűnek tekintem.
13) Tudomásul veszem, hogy bárminemű baleset vagy kár esetén a helyi idegen-
vezetők segítségét kizárólag a Taurus Reisen Utazási irodánál kötött biztosítás
esetében vehetem igénybe.
Alulírott, jelen szerződés aláírásával, az Áfa tv. 206. § (1) bekezdés c) pontja alapján
ezúton nyilatkozom, hogy
z
a szolgáltatást nem adóalanyként, vagy nem adóalanyi minőségében (azaz
utasként) veszem igénybe
(magánszemély)
z
a szolgáltatást adóalanyként saját nevemben és javamra, tehát végső felhasz-
nálóként (azaz utasként) veszem igénybe
(cégnévre való számlázás, de az utas-
tól még részbeni megtérítés sincs)
z
a szolgáltatást adóalanyként saját nevemben, de más javára (azaz nem utas-
ként) veszem igénybe
(cégnévre való számlázás, de a cég akár részben is
megtérítteti azt az utassal, a teljes szolgáltatást + 27 %Áfa terheli)
Az Áfa tv 206. § (1) bekezdés c) pontja alapján utasnak az tekinthető, aki végfo-
gyasztóként az igénybevett szolgáltatás költségét még részben sem terheli to-
vábbmásra.
Az utazásszervezési szolgáltatást igénybevevő adózómulasztási bír-
sággal sújtható, ha az utazásszervezési szolgáltatásról valótlan nyilatkozatot tesz,
vagy a nyilatkozattételt elmulasztja.
Hozzájárul-e Ön, hogy az utazási iroda a továbbiakban hírlevélben tájékoztassa
az általa szervezett utazásokról, akciókról stb.
z
Igen
z
Nem
E-mail cím: ..........................................................................................................................
TudomásulveszeméselfogadomazUtazásiirodánakatranszferidőrevonatkozó
tájékoztatását,miszerintahazautazásnálarepülőtérenabecsekkolásnálazUta-
soknakazindulástmegelőzően2órávaljelenkelllenni.Atranszferidőezenfelül
számítandó, amely a szállodaés a reptér közötti távolságarányában változik. To-
vábbá tudomással bírok arról, hogy társas úton veszek részt, amely következté-
ben a transzfer idő akár 2-3 órával is megnőhet az Utasok több szállodából való
felszállítása, illetve az esetlegesen előre nem látható technikai okokmiatt.
Dátum:
……………………………………………………… ……………………………………………………
Utazási iroda
Utas/Megrendelő